#0 - Voorbereiding

21 augustus 2017 - Groningen, Nederland

සකස් කිරීම - voor·be·rei·ding (de; v; meervoud: voorbereidingen1) het voorbereiden, het vooraf doen wat nodig is: voorbereidingen treffen; vooraf doen wat nodig is zodat iets kan gebeuren

Dag -10

Wat doe je als je al heééél lang de wens koestert om een tijdje te wonen en te werken of studeren in het buitenland? En ook al minstens net zo lang de wens hebt om als vrijwilliger in een ontwikkelingsland te gaan helpen? Dan ga je je SLB-er (voor de niet-HBO'ers: studieloopbaanbegeleider) eens vragen naar de mogelijkheden om één van de drie verplichte praktijkstages in het buitenland te doen. Althans, dat was dus vorig jaar al. Het idee was geboren en moest alleen nog worden vormgegeven.

En dat blijktvaak een lastig iets. Want wilde plannen bedenken en fantaseren over wat allemaal wel niet zou kunnen is, al zeg ik het zelf, één van mijn kwaliteiten. Knopen doorhakken en het oh-zo-leuke plan daadwerkelijk uitvoeren is en blijft daarentegen een persoonlijk verbeterpuntje.

Na mijn eerste stage begin dit jaar in het UMCG op de afdeling Neurologie wist ik steeds zekerder dat ik, later als ik écht groot en volwassen (en oud) ben, heel graag mijn fysiotherapeutische skills in een tweede- of derdelijnssetting (bijv. revalidatie, ziekenhuis) wil gaan uitoefenen.

Dus waarom dan niet al die wensen en ambities op één hoop gooien en 10 weken in mijn uppie in een buitenlands ziekenhuis in een nog-niet-zo-ontwikkeld land stage gaan lopen? Precies, op een beetje vliegangst en wat geldgebrek na kon ik zelf ook geen echt zwaarwegende argumenten vinden om het niet te doen... Met andere woorden: 2 slaappillen in de tas en de lening van DUO op max en gaan!

Maar dan komt de vervolgvraag: Waarheen? Tanzania, Nepal of toch Indonesië? Na een aantal keer overleggen met de coördinatoren van de Hanze Hogeschool besloot ik dat ik samen met organisatie Work the World naar één van de ziekenhuizen in (of is het toch 'op'?) Sri Lanka wilde. Een land dat ik nog niet ken, maar heel graag beter wil leren kennen.

En straks wordt het dus allemaal echt!

Wat is mijn plan:

• 2 december ✈

1. Ali Kok:
    18 september 2017
    Hey Marieke,
    Mocht je nog een move willen maken qua carrière.....jekunt wel schrijfster worden! Een prettige schrijfwijze die lekker leest, ik blijf je volgen! Succes daar! Groetjes